SJ, för dig som inte längre orkar tänka – samt ny vinkel på personalvård, skit i att jobba!


Godmorgon, då sitter man återigen på ett sådant där tåg till Stockholm, och inte helt oväntat råkade jag utför en spännande konversation runt 06.30 på tåget – som fick mig att fundera lite! Detta är då ett direkttåg som inte stannar förrän det är i Stockholm, och jag klev på i Hässleholm – denna information är av vikt längre ner!

Sitter i lugn och ro för invänta frukosten – som skall ingå, biljetten har precis blivit scannad av personer med ett verktyg som verkar typ ta en bild av mitt sms? Stabila grejor.

Efter väntat en stund utspelar sig följande dialog.

Jag: Ursäkta ( till en av tågvärdinnorna) skulle jag kunna få min frukost?

Hon: Tittar på mig konstigt och säger – den serverade vi när vi lämnade Hässleholm, och vill antyda att den hade jag minsann fått!

Jag: Då missade ni nog mig, för jag fick ingen!

Hon: Då måste du klivit på senare – helt tvärsäker på att absolut inte kunde missat mig? – (OBS – Direkttåg)

Jag: Ja, så kan det vara – jag hoppade på tåget som körde dryga 200 km/h mitt ute i skogen mellan Hässleholm och Alvesta – endast för att kunna sno SJ på Följande frukost, 1 skiva klosterost, 1 skiva dålig skinka, en provivashot samt typ 12 ml apelsinjuice ! Brukar göra detta som lite utmaning i vardagen – har du inga hobbies?

Hon: (uppskattade inte min förklaring) – glodde småsurt och ville återigen se biljetten för att säkerställa att jag verkligen inte hade kastat mig ombord på tåget i under dess framfart.

Jag: Visade naturligtvis biljetten igen och fick min frukost – men får fortfarande onda ögat från personalen. Killen bredvid mig råkade ut för samma, – även han blev misstänkt för smita ombord.

Jaja, strunt samma – men lite träning på kundbemötande kan vara på sig plats. Nu sa de i högtalarna att Bistron skulle bara vara öppen i 5 minuter till – för att personalen skall må bra var motiveringen ? Seriöst, är det så knäckande att arbeta i en Bistrovagn att man stänger den med 2 timmar kvar på resan, med motiveringen att ”Personalen skall må bra -för inte fan behöver vi fundera på på Kunderna!

Nu vidare mot Fjollträsk och vi får se vad mer denna skåning råkar för under kommande dygn, säkert något!
Tack & Förlåt°

Kommentera

